Google+

Steur eet alleen aan de oppervlakte

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Steur eet alleen aan de oppervlakte

Berichtdoor Robonline » Wo 03 Sep 2014 21:45

Ik heb een steur van 80cm gekocht. Bij de vorige eigenaar zat hij samen met koi in een te kleine vijver. Daar heeft hij vanaf het begin altijd met de koi meegegeten, dus geen steur voer. Hij at daar drijvend voer dat tegen de kant aan dreef.

Hij is heel erg actief en tam, lijkt wel een zeehond af en toe. Hij is zo'n vijf jaar oud volgens de vorige eigenaar.

Ik heb een rand om de vijver waar het water zo'n 5cm onder staat, de steur kan dus niet zo makkelijk met zijn kop uit het water komen om laags de rand te eten, want dat stoot hij zijn neus tegen de vijver rand.

Het liefst heb ik gewoon dat hij steur voer van de bodem gaat eten, maar tot op heden zie ik m niet op de bodem, hij gaat wel zo,n 50 tot 75 cm onder water maar daar blijft het bij.

Hebben jullie tips hoe ik m toch steur voer laat eten?

Ik had zelf al verzonnen om anders een centimeter op 20 onder water een voerplateau te maken, maar met zijn dikke staart wappert hij het voer er dan vanaf.

Ik heb verder goudwindes, goudvis en shubunkin en de vijver.

Graag jullie hulp en ideeën.
www.robonline.nl zie foto's vijverbouw

Robonline

Re: Steur eet alleen aan de oppervlakte

Berichtdoor mollie » Wo 03 Sep 2014 23:42

Ik denk dat je het met jou idee dus dat platform verder moet proberen anders weet ik ook geen op lossing
Gr Ron

mollie
moderator

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners