Google+

betreft steur soorten jullie mening

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

betreft steur soorten jullie mening

Berichtdoor fakaleontje » Di 27 Mei 2014 14:55

ik heb laatst een steur gekocht deze werd verkocht als een zebra steur.

vorige week was ik bij een steur kweker waar ik veel over steuren heb geleerd, die lachte mij uit dat ik gewoon een diamant steur had gekocht, maar word wel als zebra hier verkocht.
je betaald hier fors in Nederland voor terwijl inkoop het zelfde is

hij heeft me toen een echte zebra steur laten zien en dat is heel anders dan de zebras bij ons in het land. en het grappige is de kleuren zijn omgedraaid wat wit en zwart bij ons zebra is is bij hun andersom en voor een echte zebra betaal je fors voor.

ook vertelde hij in nederlandse verkoop punten zullen ook geen zebra's aan verkocht worden vanwege het fok programma daar en dat deze echt prijzig zijn.

ik wil hier de rest erop wijzen letop als je een steur koopt je betaald daar zo teveel voor

wat raden jullie mij aan de discussie met de de koi kweker aan te gaan waar ik altijd kwam want ene kant voel ik me wel genaaid.
want terrug brengen ga ik ook niet doen, maar zit er wel aan te denken om daar dan niet meer heen te gaan.

fakaleontje

Re: betreft steur soorten jullie mening

Berichtdoor pater » Di 27 Mei 2014 15:36

De Koi dealer (kweker?) kan je er zeker gewoon op aan spreken ,maar waarschijnlijk zal hij dit ook gedaan hebben met de zelfde onwetendheid als jij hem zelf ook gekocht hebt .
Dus ik zou zeggen ga er nog lekker een keer heen en vraag om uitleg ,en leg hem dus ook uit wat jij geleerd hebt bij de steur kweker zodat hij er ook nog iets van kan leren .
Wie weet waar het dan nog op uit komt ,misschien komt hij wel met een mooi compensatie :idea:
mvg Frits
Gebruikers-avatar

pater

Berichtdoor FFF » Di 27 Mei 2014 18:24

De hele steur verkoop slaat eigenlijk nergens op... ik denk dat 19 van de 20 steuren worden verkocht door mensen zonder kennis.
Erger nog is dat ze ook vaak verkocht worden aan mensen zonder kennis en/of geschikte vijver.
De meeste steuren kwijnen langzaam weg tot de dood. Maar de zijn leuk daarom begint iedereen er aan.
Ik zou ze ook wel willen maar mijn inziens zijn ze niet samen te houden met koi onder de meeste omstandigheden.

FFF
moderator

Berichtdoor ferrytail » Wo 28 Mei 2014 21:22

misschien kan je eens een foto plaatsen van je diamant of zebra steur. ik heb hier ook beide steurs zwemmen maar het verschil is toch duidelijk te zien. ofdat steuren samen te houden zijn met koi's is al in heel veel toppics behandeld, en iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen mening over. persoonlijk vind ik het goed gaan mits je een vijver hebt die groot genoeg is en ze appart kan voeren.

groetz.
ik zeg maar zoo das korter als dierentuin
Gebruikers-avatar

ferrytail

Berichtdoor ad je » Wo 28 Mei 2014 21:51

eeuu diegenen die steurtjes verkopen ,afgelopen weekend ook weer gezien steurtjes te koop van 20 cm eeuu dat zijn baby's,de bekende tuincentra's,,

http://www.schonevijver.nl/contents/nl/d54_steuren.html lees vooral het eerste stuk maar.

uiteraard diegene daar gelaten die daar juist wel veel voor over hebben,en de juiste vijvers etz hebben,1 op 500??

ad je

Berichtdoor laurens043 » Wo 28 Mei 2014 22:25

http://www.deslegge.nl/nl/ dit is mishandeling.... heeft de steur bij mij een beter leven
Gebruikers-avatar

laurens043

Berichtdoor Brianovitch » Vr 25 Jul 2014 8:36

In mijn opzicht is de sterlet steur qua formaat in 99% van de gevallen de enige geschikte steur(mocht je vijver minimaal 12m in het rond zijn, deze sooet wordt max. 1,20) in een extreem geval kan je ook nog denken aan een diamant steur, dan alleen vijvers van minimaal 15-20m in het rond(groeien toch wel tot een maat van 1,60m/1,70m>) reken even uit wat je vijver inhoud dan is, gewoon voor de gein.. 10x10x1,5= 150 kuub...

Toch in mijn opzicht heb ik zelf ervoor gekozen om van een steur af te zien
1. Mooie vis?? Jazeker, prachtvis
2. Met koi? Liever niet of je moet een quarantainemogelijkheid gelijk of 80% aan je vijver hebben. Sommige medicatie kunnen ze echt niet tegen.

Houd ook de voerproblemen nog buiten beschouwing <30cm is een keer in de 4 uur voeren(het zijn nog baby's op deze lengte)
Hele winter wenst deze vis wekelijks gevoerd te worden met eiwitreik voer(wat kois in de winter niet kunnen hebben)
En ga maar door...

[Edit]
Ik zie dat het al een oud topic is, misschien heeft iemand hier nog wat aan...

Brianovitch

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners