Google+

Graskarper

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Graskarper

Berichtdoor kelvin » Ma 03 Mrt 2014 12:06

ik was aan het denken om 2 graskarpertjes in de vijver te zetten om de algen op te eten, is dit een goed idee of eten ze eigelijk niet zo veel algen?

kelvin

Re: Graskarper

Berichtdoor ad je » Ma 03 Mrt 2014 13:21

eeuu heb je ook planten in je vijver?
het zijn nu nog graskarpertjes,
volgend jaar zijn het gras karpers en mocht je planten hebben,dan eeuu heb je straks een kale vijver, :)

ad je

Berichtdoor WILLIAIVI » Ma 03 Mrt 2014 17:32

ik sluit me aan bij Adje, een graskarper groeit veel sneller dan een gewone koikarper.
Plus zijn ze enorm wild met eten, dus ze kunnen wel eens de andere vissen verwonden
tijdens het voeren.

WILLIAIVI

Berichtdoor FFF » Ma 03 Mrt 2014 17:42

Je vijvertje van 4 kuub is eigenlijk al niet geschikt voor koi, laat staan voor graskarpers. Wat ga je die beestjes tegen als je algen opgegeten zijn? En algen zijn niet echt een gevarieerde voering. Graskarper hoort thuis op groot water met plantenoverschot.

FFF
moderator

Berichtdoor ad je » Ma 03 Mrt 2014 17:57

wij hebben ze op 1 na uit de vijver gehaald.omdat in mijn geval dus een bv krabbescheer onder ging een boel geworstel en de kern van de plant een 2 minuten later boven kwam,
en wil je ze ooit verwijderen? wel eens zalm zien springen,en dan bedoel ik niet die vvder,al zou ik die graag 5 minuten in me vijver willen :)
wel deze kunnen ook springen wanneer opgejaagd,

zijdelings verhaaltje, het is bekent dat ze zich in onze wateren niet voortplanten,
wel dan is die van mij ,,die ene die er nog inzit is dan totaal de weg kwijt,wand meneer,zit achter de koi aan als de koi zeg maar willen gaan paaien, vinnen wijd en duwen maar,nu kan niemand mij vertellen wat voor raar gedrag dat is,de 1 zegt het lijkt op paai gedrag? de ander weer terotorinogwat gedrag,maar het komt eigenlijk nooit voor,
afijn we krijgen hem ook nog niet te pakken,wand echt ze zijn super snel,
ps de anderen die er inzaten zijn er met een beetje achteraan zitten er zelf met een grote boog uitgesprongen,tegen de schuurmuur aan en bloeden als gekken,maar zitten nu allemaal in een grote gemeente vijver,of er niets gebeurt is.
wat je er aan hebt aan dit verhaal weet ik niet ,maar was toch aan het schrijven,dus zette het er bij :)

ad je

Berichtdoor kelvin » Di 04 Mrt 2014 11:09

dan ga ik er geen inzetten, bedankt voor de hulp!
Trouwens Kristof, ik hoop op uitbreiding deze zomer, mijn moeder zei dat we er waarschijnlijk een nieuwe mochten aanleggen :p

kelvin

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners