Google+

Gehandicapte Steur! HELP!

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Gehandicapte Steur! HELP!

Berichtdoor Steur » Vr 13 Dec 2013 12:36

Hallo,
Ik ben al eerder op dit forum geweest, heel even, maar nu heb ik een probleem, wij hebben nu 9 koi, ze doen het zeer goed, en zijn al erg gegroeid, We hebben hier ook 4 steuren bij, 2 albino en 2 diamantsteuren, helaas is 1 albino er uitgesprongen een tijd geleden en overleden
Maar we hebben er ook planten in, onder andere zuurstofplanten
Maar nu is onze diamantsteur, een kleintje, erin gezwommen en vast komen te zitten, we dachten dat hij het leven had gelaten, maar hij leefde nog, we hebben hem bevrijdt en hij zat vast in de plant en de alg eromheen, dit hebben we allemaal goed weggehaald, daarna direct alle zuurstofplanten eruit gehaald
Maar nu is het probleem, dat zijn rugwervel krom is, het is recht, dan een bocht en dan weer recht, hij leeft nog steeds, en is al aardig opgeknapt qua zwemmen, we dachten namelijk dat hij zou sterven
Maar nu, ongeveer 5 dagen later, is de rug nog niet recht, en zwemt hij nog steeds moeilijk,niet meer op de kop, maar wel krommig
Wat moeten we doen? Wachten en kijken wat er gebeurd? Of hem 'inslapen'?
Hoelang zou een steur van ongeveer 10-15 cm het overleven zonder voer? Ik denk wel dat hij kan eten, maar zou niet willen dat hij lijdt, heeft iemand tips? Zo snel mogelijk AUB

Steur

Re: Gehandicapte Steur! HELP!

Berichtdoor pater » Vr 13 Dec 2013 16:24

Ik wou dat ik hier een goed antwoord op kon geven maar ik heb geen idee ,als je kunt zien dat hij er last van heeft zou ik hem uit zn lijden verlossen .
Maar dat is zo moeilijk te beoordelen
s6 met de steur :?
mvg Frits
Gebruikers-avatar

pater

Berichtdoor Steur » Vr 13 Dec 2013 16:32

Wel, hij zwemt moeilijk, maar hij leeft nog, als iemand wist hoelang een steur zonder eten kan, en dat bijv. 4 dagen is, en dat hij nu 5 dagen leeft, vind ik dat een indicator om hem te laten leven, hij is niet zo actief als eerst, maar wel actiever dan eerst na het ongeluk, ik laat hem nu nog wel even leven en zal zien wat er gaat gebeuren

Steur

Berichtdoor Aros » Vr 13 Dec 2013 17:25

Steur kan weken zonder eten... Weet ik uit ervaring. Ik had er eentje maar ik vergat dat beest altijd. Dat is de reden dat het visje bij mij weg is...
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor Steur » Vr 13 Dec 2013 17:28

Ik zal dan goed op hem letten, of hij niet te dun wordt :)

Steur

Berichtdoor kelvin » Vr 13 Dec 2013 17:33

één van mijn kois heeft dit ook, ik denk dat dit bij hem komt door tegen de bak te knallen omdat hij wat wild werd van de quarantainebak. We zijn nu enkele maanden verder en hij eet en zwemt best goed. het kromme zie je nog een beetje en wel redelijk hard als hij echt sprint maar het valt best mee. volgens mij heeft hij er niet te veel last van, dus ik laat hem lekker van zijn leven genieten :goed:

kelvin

Berichtdoor gerrie » Vr 13 Dec 2013 18:48

Ik heb een koi die ineens zo krom was dat hij alleen rondjes kon
zwemmen .
Het voer kon hij na veel mishappen tot zich nemen .
Na anderhalf jaar werdt zijn rug weer recht , zo recht dat je er niets
meer van ziet
Hij zwemt als een gezonden vis in het water .

Mvgr ger,
Gebruikers-avatar

gerrie

Berichtdoor kelvin » Vr 13 Dec 2013 20:11

ooit geweten hoe het kwam gerrie?
misschien slechte waterwaarden?

kelvin

Berichtdoor ad je » Vr 13 Dec 2013 21:18

goed dat je planten gebruikt,veel beter voor je vissen
maar wat de steur aangaat?? om de dood eenvoudige reden een steur kan niet achteruit varen,
zwemt hij tussen de planten als kleintje en is hij/zij niet sterk genoeg om er tussen uit te worstelen,is het het niet goed,

en hier een stuk waarom vele soorten steuren niet in een vijver horen.en bepaalde soorten die rustig verkocht worden al helemaal niet,zijn niet eens geschikt voor het water,een gegeven is dat vele steuren hun eerste levensjaar niet halen,er is niet voor niets een grote tegenstand gekomen tegen deze vorm van dierenmishandeling.

http://www.pondlibrary.com/vijvervissen ... -steur.htm
http://www.pondlibrary.com/zoeken/?keyw ... &x=30&y=22

ad je

Berichtdoor mollie » Za 14 Dec 2013 0:18

Gr Ron

mollie
moderator

Volgende

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners