Google+

Waterplanten ontsmetten

Info over planten

Re: Waterplanten ontsmetten

Berichtdoor ad je » Do 26 Mrt 2015 11:02

die 10 sec is theo om maar wat aan te geven,anders krijg je de vraag weer hoelang dan :)
das met de minuut net zo,
het is meer een gevoel kwestie om het maar zo te zeggen,ik sta er niet met me stopwatch bij :)
ik spoel de boel schoon,
pak de boel in de hand als het bv alleen maar de wortel is schud ik die even door het zoute water, zeg dus +-10 sec,eventueel afspoelen en nog een keer.
blad doe ik uiteraard wat voorzichtiger mee je hebt er niets aan dat de boel breekt, haal ik ook door het zout water,en heel af en toe zie je dan wat slijm diertjes bv bij lissen een stevige plant laat ik de boel hooguit een minuut,er in,
maar bv de wat zachtere plantjes uiteraard veel korter, bv als het een mooie schone plant is dan haal ik het er door spoel hem af en nog een keer er door,dat zal dan in totaal hooguit een minuut zijn,met spoelen er bij,omdat het veel teerder is de plant,en je wilt de boel niet teveel of helemaal niet kneuzen toch,
ik gebruik een grote hand vol zout op een emmer water,dus is heel zout, :)

kijk hoe ze heel lang geleden :) bloemkool en spinazi schoonmaakte,bloemkool werd weg gezet in een bak zoutig water,en binnen een minuut vlogen de rupsjes er uit, de slakjes tja dat moge bekent zijn wat daar mee gebeurt,
spinazi van eigen tuin zeg maar. werd bv door zout water gespoeld weer afgespoeld en nogmaals en nogmaals afgespoeld en huppa de pan in :honger

afijn zet het in steenwol of bij wat grotere wortels in substraat,
maak een bak aan met gewoon louw leiding water en wat voedingstoffen en zet het spul weg op een warmere plaats met voldoende licht,en de meeste plantjes gaan dan als een speer.

en dan nog is het geen garantie,maarja hoe ver moet je gaan,
vissen zetten ze ook in de quarantaine en daar gaat het ook wel mis

ad je

Re: Waterplanten ontsmetten

Berichtdoor robert_v_dijk87 » Vr 27 Mrt 2015 13:59

Ik heb het vorig jaar ook met zout gedaan!
Werkt perfect.

robert_v_dijk87

Vorige

Terug naar Waterplanten