Google+

2de vijver, een Koi vijver!

Vragen & ervaringen

Re: 2de vijver, een Koi vijver!

Berichtdoor jeroen27 » Di 12 Okt 2010 15:38

ziet er mooi uit goed gedaan zo met het raam lekker veel kit

gaan er dit jaar nog vissen in
Gebruikers-avatar

jeroen27

Berichtdoor dgerrits » Do 14 Okt 2010 9:59

wat een prachtige :shock: vijver!!!! ik ben nieuw hier en ben begonnen met scheppen en ik wil het inderdaad ook van betonplex gaan maken alleen zonder ramen dat durf ik niet aan :?:

dgerrits

Berichtdoor Aros » Do 14 Okt 2010 12:45

Ziet er geweldig uit zeg! Ben benieuwd of je BWB gaat werken! Ik heb nml een zelfde rubber schotel er op gezet met 30 liter lucht maar bij mij ging al het K1 voor het rooster zitten! ben benieuwd naar het filmpje als het werkt!
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor ;Rick » Do 14 Okt 2010 16:38

Aros schreef:Ziet er geweldig uit zeg! Ben benieuwd of je BWB gaat werken! Ik heb nml een zelfde rubber schotel er op gezet met 30 liter lucht maar bij mij ging al het K1 voor het rooster zitten! ben benieuwd naar het filmpje als het werkt!

dat had ik ook, heb er nu 50 liter op staan en nu geen last meer van, en nee het is geen wirlpool :applaus:

;Rick

Berichtdoor Aros » Do 14 Okt 2010 17:28

;Rick schreef:dat had ik ook, heb er nu 50 liter op staan en nu geen last meer van, en nee het is geen wirlpool :applaus:

Ook een Sansai 15000?
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor IanPH » Di 19 Okt 2010 8:51

Aros schreef:Ziet er geweldig uit zeg! Ben benieuwd of je BWB gaat werken! Ik heb nml een zelfde rubber schotel er op gezet met 30 liter lucht maar bij mij ging al het K1 voor het rooster zitten! ben benieuwd naar het filmpje als het werkt!

M'n BWB lijkt vooralsnog prima te werken. Ik heb zwart materiaal. Is bijna niet te zien maar wel te voelen als ik m'n hand in het water leg. Ik heb er 40 liter bioflow 9mm in zitten:

Afbeelding

Bij het vullen bleef dit in de eerste instantie voor het overloop rooster zitten. Dit hield de stroming dusdanig tegen dat de derde kamer langzaam leeg liep. Maar na enkele minuten verloor steeds meer materiaal z'n drijvend vermogen en begon het "vrolijk" te dansen :D.

Inmiddels zijn m'n vissen over en vermaken zich prima. Is toch wel een heel bijzonder gezicht als ze voor het raam langs zwemmen. Zowel overdag als 's avonds wanneer de lampen aan staan:

Afbeelding

Is helaas niet zo'n bijzonder scherpe foto. Zal van de week even wat betere foto's maken.

Hier nog even m'n vijver overdag en 's avonds, zoals het er nu bij staat. Wat opvalt is dat de vijver niet echt helder is (is al wel wat verbeterd de laatste dagen). Dit komt omdat m'n filter vol met water stond en ik tijdens het vullen van de vijver de schuifkraan naar het filter open heb gezet. Hierdoor is een hoop vuil/slip dat in de 110mm buis van m'n bodemdrain naar het filter zat, in het water gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik me aan het orienteren op hardsteen voor op de rand en in het raam (als vensterbank). Zodra deze erop zitten wordt de zijkant beplakt met deze steenstrips:

Afbeelding
Mijn vijver relaas is hier te lezen: http://www.koiforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=7606

IanPH

Berichtdoor IanPH » Di 05 Apr 2011 10:32

Hallo vijverliefhebbers,

Allereerst een mooi vijverseizoen toegewenst.

Inmiddel ga ik het derde seizoen van mijn vijver/tuin project. Mijn vrouw heeft zelfs een dead-line ingesteld. Het moet voor 23 april af :shock: . Of het gaat lukken is de vraag maar ik ben wel al een stuk opgeschoten met de afwerking van m'n vijver. Ik zal daar asap wat foto's van plaatsen.

In elk geval zijn het andere steenstrips geworden dan de foto hierboven. Ik vond die toch niet echt mooi in het geheel wat het moet gaan worden.

Hier alvast twee Google Sketchup plaatje van hoe mijn vijver er uit moet gaan zien:

Afbeelding

Afbeelding
Mijn vijver relaas is hier te lezen: http://www.koiforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=7606

IanPH

Berichtdoor andy » Di 05 Apr 2011 12:31

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: ziet er netjes uit mooi gemaakt groetjes andy
Mega bead 800, 3grams bourgonde ozon systeem
Gebruikers-avatar

andy

Berichtdoor IanPH » Di 05 Apr 2011 16:40

Hier enkele foto's van de aankleding van mijn vijver.

Om te beginnen heb ik de rand volledig waterpas afgewerkt en daarna de hardstenen vijverrand rondom op de rand gelijmd met mijn goede vriend Poly-Max (High-Tack):

Afbeelding

Vervolgens, afgelopen zondagmiddag, toen het droog werd begonnen met de beplakken van de buitenzijde met de nieuwe steenstrips:

Afbeelding

Een closeup:

Afbeelding

En zondagavond, was dit het resultaat tot dus ver:

Afbeelding

Morgen lekker een vrije dag genomen. Kan ik weer verder:

IanPH

Berichtdoor Deetox » Di 05 Apr 2011 18:39

Mag ik vragen waar je dergelijke steenstrips vandaan haalt ?

Gr, Jeroen

PS. Geweldige vijver :D

Deetox

VorigeVolgende

Terug naar Aanleg & Ontwerp