Google+

Hulp bij renovatie vijver

Vragen & ervaringen

Hulp bij renovatie vijver

Berichtdoor Driver » Ma 11 Jun 2018 18:40

Beste leden,

Ik ga mijn bestaande vijver grondig aanpakken.
De vijver zoals nu is veels te ondiep. Ik heb mij verkeerd laten voorlichten en zijn nu veel problemen van.

De vijver is nu 7.50 x 1.80 en 0.80 diep en dit moet naar minimaal 1.80 liefst 2.00.

De bodem is zand. Dat scheelt.
Het is nu blokken met folie en de vraag is. Kan iemand dit goed en kan je graven in de bestaande vijver en naast de wand dan sandwich panelen plaatsen of helemaal opnieuw. Ik heb een vetrouwde koi dealer die mij erg goed helpt maar prijs en tijd zijn belangrijk.

Ik heb nu veel problemen met vissen en dit kan niet meer. Er komt een combi trommel van aem op. 45 kuub per uur.
Ik hoop 30 m3 te krijgen qua vijver.

Hoor het graag!

Driver

Re: Hulp bij renovatie vijver

Berichtdoor anja pastoors » Di 12 Jun 2018 10:49

Wij zijn ook aan het renoveren, hele vijver eruit en een nieuwe met betonblokken. Ook wij wilde wat dieper, hadden 120 en willen nu minimaal 150. Waar wij tegenaanliepen was dat de wanden dus weg akte omdat ze waren aangezand, het grondwater staat hier al hoog maar met de buien van de vorige week was het helemaal een ramp. Mijn man heeft er handmatig nog 10 kuub uit kunnen batsmen maar was een hele klus. Om toch de hoogte te halen gaan we nu maar boven de grond wat hoger.

anja pastoors

Re: Hulp bij renovatie vijver

Berichtdoor Buddy » Vr 15 Jun 2018 10:59

Een bestaande vijver afbreken en dan verder graven gaat prima.Echter zorg dat je zodra op diepte bent meteen de panelen kunt monteren.
Een stevige regenbui en de wanden begeven het. Eerst een goed onderkomen voor jou Koi maken waar je jou bestaande filter op aan kunt sluiten. Hou de Koi goed in de gaten en niet voeren! De verleiding is groot maar hier belast je het water alleen maar mee.

Hier een vijver gemaakt bij mijn zoon :

Afbeelding

Buddy

Terug naar Aanleg & Ontwerp