Google+

De vijver van Cas

Vragen & ervaringen

Re: De vijver van Cas

Berichtdoor Cas123 » Di 03 Okt 2017 12:01

De vijver is inderdaad een HDPE bak. Het hout dat je op de foto's ziet was even tijdelijk om het instorten tegen te houden.

Inmiddels heb ik het filter aangepast naar een statisch bed. In het begin was de stroming te groot waardoor de kaldness opzij werd geduwd (nu 20 liter kaldness in 30 liter vortex). Nadat ik een klein bochtje naar beneden in de binnenkant van de vortex had geplaatst komt het water gelijkmatig naar boven in de vortex en is het statisch bed weer rustig. Misschien wil ik later de middelste kamer nog aanpassen naar een bewegend bed. Dan moet ik eerst nog een krachtigere luchtpomp kopen, want mijn 20L p/min pomp krijgt het statisch bed nu niet lekker in beweging.

statischbed.jpg

De uitloop/retour naar de vijver maakt nu nog wat lawaai. Het gat in de laatste kamer staat niet onder water. Overigens geen luchtbellen in de vijver. Ik denk dat ik het filter wat lager ga zetten en dan hopen dat het wel goed doorstroomt. De retour in de vijver zit 30cm onder waterniveau.

Het valt me op dat de vissen vrij veel eten. Ik geef ze 2x per dag een handje eten dat ze na ±5 minuten op hebben. Als ik een uurtje later weer kom kijken komen alle vissen enthousiast kijken in de hoop dat ze meer eten krijgen. Watertemperatuur is ±14 graden. Wanneer bouw je het voeren af? Gewoon minder geven, of afwachten tot de vissen minder eten?

Onze kat is erg blij met de vijver, hij drinkt af en toe wat water en laat de vissen (tot nu toe) met rust.

vijvercas.jpg

Cas123

Re: De vijver van Cas

Berichtdoor WvD » Di 03 Okt 2017 16:39

KoiDevil schreef:Staat in de tekst "Het is een EPDM bak geworden van 220 x 120 x 100 cm".

Daar had ik overheen gelezen, maar de bekisting zal niet van epdm gemaakt zijn.

WvD

Vorige

Terug naar Aanleg & Ontwerp