Google+

Ervaringen merken vijverfolie

Vragen & ervaringen

Ervaringen merken vijverfolie

Berichtdoor Brianovitch » Do 20 Jul 2017 9:27

Hallo,

Ik begin aankomende zaterdag met de bouw van de nieuwe vijver en ben wat offertes aan het opvragen voor het inlassen, de volgende opties heb ik langs zien komen;

- 3D pvc vijverfolie 1mm, merk onbekend.
- 4EverFlex vijverfolie 1mm
- Draka vijverfolie 1,2mm. Deze is tot nu toe verreweg het goedkoopst, offerte scheelt +- 200 euro t.o.v. vijverfolie en 300 euro t.o.v. 4EverFlex.

Heeft iemand ervaringen/tips? Tot nu toe lijkt de Draka optie het gunstigst, maar goedkoop kan natuurlijk ook duurkoop zijn.

Brianovitch

Re: Ervaringen merken vijverfolie

Berichtdoor FredL » Do 20 Jul 2017 10:52

Ik heb hier 2 weken geleden 4EverFlex laten inlassen. Voor een 12kuubs-vijver was ik nog geen € 600,- kwijt.

FredL

Berichtdoor Brianovitch » Do 20 Jul 2017 11:10

FredL schreef:Ik heb hier 2 weken geleden 4EverFlex laten inlassen. Voor een 12kuubs-vijver was ik nog geen € 600,- kwijt.

Bedankt voor je reactie, is de meerprijs van 4EverFlex het waard t.o.v. "merkloze/goedkopere" folie met dezelfde dikte?

Is er iemand met Draka vijverfolie ervaring?

Brianovitch

Berichtdoor Fr3ddy » Do 20 Jul 2017 13:50

Draka vijverfolie is volgens mij pvc(?) dit zal na een aantal jaar door invloed van de zon en uitdroging kunnen gaan scheuren.. maar ik ben er niet zeker van of dit pvc folie betreft.

Zelf heb ik hier 4everflex op maat laten maken. Ligt nu vier jaar en ben er tot nog toe erg tevreden over.

Fr3ddy

Berichtdoor juul » Do 20 Jul 2017 15:35

Hier al vele vijvers super ervaring met epdm van firestone pondliner.
Koizaak in oostvoorne :wink:
Ben overigens geen fan van 3d zakken lassen. Mij te risicovol en van teveel lekkages gehoord op naden.
Gebruikers-avatar

juul

Berichtdoor Brianovitch » Do 20 Jul 2017 15:35

Fr3ddy schreef:Draka vijverfolie is volgens mij pvc(?) dit zal na een aantal jaar door invloed van de zon en uitdroging kunnen gaan scheuren.. maar ik ben er niet zeker van of dit pvc folie betreft.

Zelf heb ik hier 4everflex op maat laten maken. Ligt nu vier jaar en ben er tot nog toe erg tevreden over.

4everflex, draka folie en andere folies zijn toch allemaal pvc folies die na 10-15 jaar last kunnen krijgen van de uv straling?
Ik las ook dat pvc-folies allemaal weekmakers bevatten om het soepel te maken/houden. Is dit zo?

juul schreef:Hier al vele vijvers super ervaring met epdm van firestone pondliner.
Koizaak in oostvoorne :wink:
Ben overigens geen fan van 3d zakken lassen. Mij te risicovol en van teveel lekkages gehoord op naden.

EPDM is natuurlijk wel een heel stuk duurder, is voor iedereen een afweging denk ik.
Laatst gewijzigd door Brianovitch op Do 20 Jul 2017 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Brianovitch

Berichtdoor Brianovitch » Do 20 Jul 2017 15:46

En de vijver zelf bekleden met bijvoorbeeld Flexliner EPDM rubberfolie en Vulkaniseerband. Is dat te doen??

Brianovitch

Berichtdoor juul » Do 20 Jul 2017 16:07

Die afweging moet je zeker altijd zelf maken. Maar persoonlijk zou ik altijd gaan voor rubberfolie van goede kwaliteit. Je betaald tussen 5 en 7.5 euro/ m2 tegenover 2 tot 3 euro van pvc maar dan kun je een stuk langer van je vijver genieten.
Bedoel je met zelf bekleden vouwen of lassen.
Losse stukken zelf leggen mbv vulkaniseer tape zou ik niet doen.
Vouwen en dan hoeken dicht afwerken met tape of epdm kit is goed te doen als je iemand met wat ervaring erbij hebt.
Vele handjes en voeten zijn wel handig.
En mits goed gelegt heb je qua vouwen ook echt een strakke bak. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door juul op Do 20 Jul 2017 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar

juul

Berichtdoor Brianovitch » Do 20 Jul 2017 16:09

juul schreef:Die afweging moet je zeker altijd zelf maken. Maar persoonlijk zou ik altijd gaan voor rubberfolie van goede kwaliteit. Je betaald tussen 5 en 7.5 euro/ m2 tegenover 2 tot 3 euro van pvc maar dan kun je een stuk langer van je vijver genieten.
Bedoel je met zelf bekleden vouwen of lassen.
Losse stukken zelf leggen mbv vulkaniseer tape zou ik niet doen.
Vouwen en dan hoeken dicht afwerken met tape of epdm kit is goed te doen als je iemand met wat ervaring erbij hebt.
Vele handjes zijn wel handig.
En mits goed gelegt heb je qua vouwen ook echt een strakke bak. :mrgreen:

Ik ga daar eens een offerteaanvraag aan wagen, dat is wel een goeie tip. Weet alleen niet of ik het aandurf om zelf de vijverruit te plaatsen. Doorvoeren moet met veel kit niet zo'n probleem zijn natuurlijk.

Brianovitch

Berichtdoor juul » Do 20 Jul 2017 16:11

Niet teveel kit op je doorvoeren he..... :wink:
Beter goed geplaatste kit dan teveel want dat geeft alleen maar smerigheid :lol:

Succes
Gebruikers-avatar

juul

Volgende

Terug naar Aanleg & Ontwerp