Google+

Nieuwe woning, nieuwe vijver. Juiste opstelling?

Vragen & ervaringen

Nieuwe woning, nieuwe vijver. Juiste opstelling?

Berichtdoor dionve » Ma 15 Jun 2020 9:53

Beste allemaal,

Nadat ik een aantal jaren geleden de hobby tijdelijk heb stopgezet vanwege de geboorte van onze kinderen wil ik nu weer beginnen. De kinderen zijn inmiddels wat ouder en hebben een zwemdiploma :) We hebben een nieuwe woning gekocht met een grotere tuin dus meer ruimte voor een vijver. Ik zal hieronder mijn idee beschrijven en dan graag jullie tips.

Ik wil een rechthoek folie vijver die gelijk met het maaiveld komt zodat we van ons vlonderterras kunnen genieten van de vijver. Het filter wil ik in de garage gaan plaatsen deze is namelijk geïsoleerd en staat het niet in het zicht. Het filter komt dus boven het waterniveau aangezien ik niet de betonvloer van de garage wil gaan slopen. De vorige keer had ik een meerkamerfilter (gravity) en dat is mij goed bevallen, dat zou ik nu weer willen alleen dan pompgevoed. Voor het meerkamerfilter wil ik zeeffilter. Ik hou nogal van DIY dus wil zelf een filter maken. Verder 2 bodemdrains (belucht), een skimmer en een plantenfilter.

Nu ben op zoek naar de juiste opstelling voor een pompgevoed systeem nu ik het boven waterniveau wil plaatsen. Ik kom er zelf niet goed uit, pomp voor het zeeffilter heeft toch geen nut? Of moet ik het zeeffilter naast de vijver onder waterniveau plaatsen, de pomp erachter en dan naar de rest in de garage? Ik wil het liefst alles bij elkaar houden in de garage. Op google wordt ik niet veel wijzer.

Bedankt alvast!

dionve

Terug naar Aanleg & Ontwerp