Google+

Mijn koi karper zijn ziek!

Vragen & ervaringen

Mijn koi karper zijn ziek!

Berichtdoor De koi boy » Zo 11 Jun 2017 22:16

Beste koi vrienden. Ik zit met een heel groot probleem :( .
Al mijn koi's hebben bek rot, vin ,rot en zitten onder de witte vlekken en scheuten als een gek door het water. Nu heb ik al verschilende medicijnen geprobeerd die bij de koi winkel verkrijgbaar zijn en niets werkt. Heb het water al in alle kleuren van de regen boog gehad en ze lijden er alleen maar pijn door :(
Zijn er betere medicijnen te krijgen die in nederland niet verkrijgbaar zijn?. De in nederland verkrijgbare varianten halen niets uit kan iemand me alsje blieft helpen mischien kent iemand wel een japans goetje? altublieft zo snel mogelijk antwoord

De koi boy

Re: Mijn koi karper zijn ziek!

Berichtdoor marco67 » Ma 12 Jun 2017 1:21

heb je al is een afstrijkje laten maken?? en wat zijn je water waardes??
het kan alleen bacterieel zijn maar ik heb nog nooit een koi zien flitsen van alleen een bacterieel probleem.
dus water waardes controleren amonium, nitriet en ph zijn de belangrijkste
afstrijkje laten maken als daar niks op te zien is koidokter bellen.

sterkte
marco

marco67

Berichtdoor FFF » Ma 12 Jun 2017 6:08

Betere medicijnen zijn verkrijgbaar via een dierenarts.Voor een stevig bacterieel probleem heb je antibiotica nodig en dat mag in de winkel al een tijdje niet meer verkocht worden. Ook niet in omringende landen waar de wetgeving vaak nog strenger is.

Maar zoals Marco al zegt,eigenlijk moet je ene breder onderzoek doen. Dus koidokter met spoed langs laten komen. (Een dierenarts die ook de antibiotica voor kan schrijven dus geen hobbyist). Die laten kijken naar je waterwaardes, overige problemen met je vissen en je vijver voor je gaat behandelen. zeker ook even op een rijtje zetten wat je er allemaal al in hebt gegooit want ook dat houdt een keer op.

Succes!

FFF
moderator

Berichtdoor Buddy » Do 15 Jun 2017 19:49

Id, je moet bepaalde zaken gaan uitsluiten. Zijn de basis waterwaarden/parasieten uitgesloten dan is het bacterieel echter welke bacteriën veroorzaken dit probleem kan met niet meteen zeggen. Dit moet op kweek worden gezet om het te gaan bestrijden. Water verversen en zout werkt goed echter je moet de oorzaak zoeken hoe het heeft kunnen gebeuren. Liefst een quarantaine bak en daar de behandeling toepassen.

Buddy

Terug naar Aanleg & Ontwerp