Google+

Kohaku nr 6 - PeterKrimpen

Re: Kohaku nr 6 - PeterKrimpen

Berichtdoor PeterKrimpen » Zo 10 Jul 2016 15:32

Vandaag de koi naar de vijver gedaan. Enerzijds omdat ik de qbak vrij wilde hebben voor een zieke koi (zie topic bij gezondheid). En anderzijds omdat met name deze koi wel wat zonlicht kan gebruiken qua beni (volgens mij). Een mooi moment voor een kleine fotoshoot en meetmoment. De Kohaku meet nu 38 cm (bij aankoop 30 cm).

2016-07-10 Detail - klein.jpg

2016-07-10 - klein.jpg

PeterKrimpen

Berichtdoor KristofW » Zo 10 Jul 2016 15:49

Erg mooie groei en mooi gebouwd. Beni kan inderdaad wat buitenlucht gebruiken. Maar moet helemaal goedkomen. Tot dusver een mooi resultaat.

KristofW
moderator

Berichtdoor thijsdl » Zo 10 Jul 2016 20:05

Prima visje! Mooie bouw en goed shiroij. Het beni zal wel goed komen, zo zag mijn gezelschapsvisje er ook uit in april terwijl het beni er nu al behoorlijk dik op zit.

Goede groei ook weer. Heb je de vis vastgepakt en op het lint gehouden of van boven gekeken in de meetbak?

thijsdl

Berichtdoor PeterKrimpen » Di 12 Jul 2016 12:56

Bedankt Kristof en Thijs!

Ik heb de vis vastgepakt en op het lint gehouden om te meten. Als je van bovenaf kijkt zou hij nog langer lijken (zie foto).

De vissen zwemmen lekker mee in de vijver! In de Qbak bleven ze erg schuw. Dus ik ben in positieve zin verrast. :D

PeterKrimpen

Berichtdoor PeterKrimpen » Za 24 Sep 2016 20:46

Hierbij de foto's van mijn Kohaku. Ik ben er ontzettend blij mee! Het beni is ontzettend goed bijgetrokken sinds hij in de vijver zwemt. De groei is in de vijver wel een stuk minder geweest. Al met al vind ik het een prachtig beestje. Ik heb hem gemeten op 41,5 cm (op 13 september, foto's zijn van dezelfde datum).

Ik ben erg benieuwd naar jullie beoordeling van deze koi!

2016-09-13 - klein.jpg

2016-09-13 Detail - klein.jpg

2016-09-13 Afmeting - klein.jpg

PeterKrimpen

Berichtdoor Aros » Ma 03 Okt 2016 16:20

Startlengte: 29cm
Eindlengte: 41cm
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor Aros » Di 04 Okt 2016 8:37

Als je naar de foto's kijkt dan verwacht je een vis die langer is als 41,5 cm. Body is heel zwaar en misschien wel iets te zwaar voor dit moment. Je ziet wel al een positief verschil tussen de foto's van juli en tussen die van eind september. Niet alleen beni is verbeterd maar ook de body is wat meer in verhouding. Wat rust gaat dit visje goed uit komen.

Verder een mooie verschijning. Met de juiste zorg komt dit visje er wel :goed:
Gebruikers-avatar

Aros

Berichtdoor PeterKrimpen » Di 04 Okt 2016 10:04

Bedankt voor je feedback, Arie! Wat mij betreft mag je er best een paar cm bij plakken hoor. :mrgreen: Wat bedoel je precies met een (te) zware body? Gewoon 'te dik'? Komend voorjaar wil ik een nieuw filter gaan plaatsen, waardoor ik ook meer flow kan hebben. Dat zal er dan vast voor zorgen dat de visjes wat afgetrainder worden. Met de winter in aankomst is het misschien wel lekker dat hij wat vetreserves heeft. :D Zelf was ik juist in de veronderstelling dat de bouw erg goed is, ik vind het echt een soort slagschip. Dat dit een beetje te is, is een leuk leerpuntje. Ik ben benieuwd hoe de vis zich verder gaat ontwikkelen! Die juiste zorg moet zeker goed gaan komen. :applaus:

PeterKrimpen

Berichtdoor Aros » Di 04 Okt 2016 16:03

Bij een tosai/ young nisai ziet men graag het breedste punt van de body net na de kieuwdeksels. Je ziet bij deze vis dat het breedste punt zeker 4/5 cm daar achter ligt.

Ik heb ook niet de wijsheid in pacht maar risico met dit type bouw is dat het over een paar jaar lijkt dat het hoofd te klein lijkt voor de body. Ik hoop inderdaad dat het visje de overgang naar de winterperiode gaat gebruiken om nog wat lengtebouw te pakken. Zoals ik zei met de juiste zorg en aandacht heb je hier echt een mooie vis aan!
Gebruikers-avatar

Aros

Berichtdoor Aros » Di 04 Okt 2016 20:19

Een goede tip is het boek van Jos Aben. Geheimen van Nishikigoi ontrafeld. Stom toevallig bied ik deze op marktplaats aan :lol:
Gebruikers-avatar

Aros

VorigeVolgende

Terug naar Kohaku