Google+

Water probleem?

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Water probleem?

Berichtdoor Mariozel » Zo 09 Jun 2019 19:02

Help.. heb de filter helemaal schoon gemaaktvorige week in die waanzinnige temperaturen en water ververst. Opeens hebben mijn koi’s problemen. Hangen bij de zelfgemaakte venturi die het goed doet. Heb de waterwaardes net getest maar niks raars . Wat te doen? Ja ik heb een kleine vijver en veel planten erin. De vijver word in september aangepast en groter gemaakt.maar nu levensloze vissende vijver is 2.8 x2.8m en diepste punt is 0.65 m ik weet dat dit voor 6 koi’s niet voldoende is maar ze hebben nooit problemen gehad?

Mariozel

Re: Water probleem?

Berichtdoor mullie » Zo 09 Jun 2019 22:18

welkom hier op het forum

alsik jou was zou ik morgen ff met een koi langs een koi dealer
gaan om een afstrijkje te laten maken
en eventueel je water laten testen

6 koi op een kleine 3 kub is fors
Hoe groot zijn je koi en wat voor filter heb je
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Berichtdoor Mariozel » Ma 10 Jun 2019 19:15

Even een update, na alweer een watertest gedaan en vissen gecontroleerd, heb ik ongeveer 1 kuub water ververst. Ze komen langzaam van de venturi vandaan. Ander punt is dat ik een geelwangschildpad (vrouwtje en al jaren alleen)erbij had zitten die begon te jagen en vooral s’nachts. Deze apart gezet bij het mannetje met een plexiglas plaat ertussen. Vrouwtje bleef jagen achter het plexiglas en vanmorgen waren ze de beste maatjes toen ik de plexi weghaalde. Ze hebben hun daad gedaan en de hele middag samen op een steen gelegen tot net. En mannetje is weer verjaagd. ze begon weer met bijten..

Mariozel

Berichtdoor Buddy » Wo 12 Jun 2019 19:27

Waarom water wissel gedaan?

Buddy

Terug naar Water & Waterkwaliteit