Google+

Ervaringen met Supertab?

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Ervaringen met Supertab?

Berichtdoor Enrikoi » Di 04 Dec 2018 14:50

Zojuist iemand gesproken die zeer enthousiast is over het gebruik van Supertab in de koivijver. Wie heeft hier ervaring mee? En kun je het aanraden of niet?

Wat info over het product:

De SuperTab is een tabletvorm van de oxidant Chloordioxide. Deze tabletvorm van chloordioxide (CLO2) is een nieuwe ontwikkeling en maakt de toepassing van dit product zeer eenvoudig. Chloordioxide (niet te verwarren met Chloor!) is een relatief zwakke oxidant. Daardoor mag het in bepaalde concentraties vrij aanwezig zijn in drinkwater en ook in vijvers of bassins met andere levende dieren/organismen.

Enrikoi

Re: Ervaringen met Supertab?

Berichtdoor mullie » Di 04 Dec 2018 19:47

Nee nooit van gehoord mar
Waarom zou of wil je iets zoals dat toe voegen
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Re: Ervaringen met Supertab?

Berichtdoor marco67 » Za 08 Dec 2018 16:58

Ik gebruik het. Maar alleen omdat ik elk jaar een probleem in de vijver heb. Heb er jaren nar gezocht wat het is en waar het vandaan komt al vissen opgestuurd om te onderzoeken heel koidokterend Nederland is al langs geweest maar de uitspraken variëren van bacteriën tot virus.
Maar eigenlijk weten ze het niet. Ben er zelf achter gekomen dat een specifiek anti alg middel in combinatie met de tabs werkt en mijn vissen het overleven. Dus ja ik ben er enthousiast over. Maar vind het klote spul om aan te maken in een tankje het produceert chloorgas en dat is niet heel erg lekker. Zou ik het gebruiken als ik het probleem niet heb, ik denk het niet.
Ik gooi het liefste alleen maar water en voer in de vijver.
Maar probeer het zou ik zeggen dan weet je of jij het wat vind en of het wat doet voor jouw vijver.

Groeten
Marco

marco67

Terug naar Water & Waterkwaliteit