Google+

Verhuisd.

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Verhuisd.

Berichtdoor DennisvdStelt » Do 25 Okt 2018 18:34

Beste Koi vrienden

Inmiddels alweer een tijd geleden dat ik een vraag gesteld heb omdat mijn vorige vijver het jaar rond probleemloos draaide. Nu zijn wij verhuisd en heb sinds 3 weken de vissen in de andere vijver zitten. Deze had ik voor doe tijd leeggehaald, schoongemaakt en grotendeels gevuld met leidingwater. Het oude filtertje wat dienst deed bij de goudvissen hier heb ik gewoon door laten draaien na de schoonmaak. So far so good, Bij mijn dealer een grote bak voor transport geregeld, deze gevuld met mijn vijverwater van thuis in de paardentrailer (ideaal geen rijwind o.i.d.) Vissen met de koisok overgebracht, net erover, filter snel losgehaald en in de auto.. karren. 30 minuten later draaide het filter alweer op de andere vijver. Vissen geplaatst, oorspronkelijke vijverwater erbij in de nieuwe vijver, alles rustig! top! Ik helemaal in mijn element natuurlijk, alles was goed gegaan! nu een paar weekjes verder de herfst begint door te zetten ben ik elke dag een keer of 3/4 blad aan het scheppen van de eiken die hier aan de tuin grenzen. Kan eikenblad en eikels kwaad voor de koi? Omdat ik lees dat dit voor bijvoorbeeld honden al knappe darmproblemen kan opleveren...

Het zwemt voorlopig nog rustig rond, heel af en toe zie ik er eentje even kort flitsen. als dit aanhoud ga ik een afstrijkje maken. (scheelt dat ik niet zo heel snel in paniek ben) Ververs wel continu met een heel dun straaltje, maar over dat blad en de eikels maak ik me een beetje zorgen.

Groeten Dennis
It's no hobby, it's an addict
Gebruikers-avatar

DennisvdStelt

Terug naar Water & Waterkwaliteit