Google+

Water waardes

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Water waardes

Berichtdoor gofie » Zo 14 Jan 2018 20:21

Hallo allemaal,
Even beetje info. Ik heb vorig jaar rond begin november mijn vijver klaar gekregen.
Er zit een 4 kamer filter achter, de eerste kamer zit borstels in 2 de kamer en 3 de kamer honinggraad en japanse matten belucht. 4 de kamer japansmatten onbelucht. En daarna zit een planten bak die overloopt de vijver in.

Nu ben ik hele tijd met die waardes bezig de ene stijgt en de ander zakt steeds.

Waarde:
PH 7.5
GH 6
KH 6
NH3 0.5
NO2 0.5
NO3 10 mg

Normaal wat ik weet word amoniak omgezet.
Tot mijn verbazing kijk ik vandaag in me vijver zie ik dat water licht groen is. En aan wanden licht groen.
Ik heb 1.5 week geleden heb ik colombo biostart gevriesdroogde bacterien toegevoegd.
Ik heb beetje gevoel dat ik in verkeerde tijd ben gestart met bouwen:(

Hoe kan ik dit oplossen zodat het stabiel blijft want het word een obsessie die waardes hahah.

Met vriendelijk groet,
Jonkers

gofie

Re: Water waardes

Berichtdoor marco67 » Do 18 Jan 2018 22:03

Hallo gofie,

Je GH klopt niet. Je GH moet hoger zijn als je kh omdat kh een onderdeel is van je GH (GH is je totale hardheid)

Groeten
Marco

marco67

Re: Water waardes

Berichtdoor Buddy » Ma 22 Jan 2018 1:20

Ik neem aan dat het een buiten vijver is :over Doordat de temperatuur van het water zo laag is krijg je een op startende filter niet goed.
De bacterie huishouding is niet of nauwelijks actief. Om de waardes goed te houden moet je elke week naar gelang verversen. De bacteriën
die in jou filter nodig zijn om het water stabiel te houden worden pas >10graden actief .....

Buddy

Terug naar Water & Waterkwaliteit