Google+

Groen water: koi niet meer zichtbaar

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Re: Groen water: koi niet meer zichtbaar

Berichtdoor Bjarne » Za 08 Apr 2017 23:09

Wat Kossy zegt klopt, enkel even uitspoelen en liefst met vijverwater zelf. De bacterie cultuur kan hier anders inderdaad klappen door krijgen en dus zal je filter minder goed werken. Evt wat bacteriën toevoegen en wachten.

Het kan echter ook zijn dat je te veel voedert. Het is nog vrij koud en de vissen eten dus nog niet zo veel, wat dan weer gaat rotten.

Groetjes
Gebruikers-avatar

Bjarne

Berichtdoor Npower92 » Ma 10 Apr 2017 1:17

Borstels kun je wel vaak uitspoelen, maar vooral de matten waar het biologisch filter op nestelt zou ik zo min mogelijk spoelen, als het dan toch moet dan met vijverwater en voorkomen dat ze weer vies worden, moeten de borstels deels voor zorgen. Om de dag misschien ook even 10% water verversen

Npower92

Berichtdoor Frankwillemsen83 » Do 08 Jun 2017 11:16

ik heb pcies hetzelfde probleem! ik had ook kortsluiting door mn filter omdat mn kwartsglas was geknapt,en dus water bij mn uv-lamp kwam, uteinderlijk bleek dat mn travo water had binnen gekregen dus een nieuwe erop gezet,nu doet alles het weer en dus ook de uv-lamp.ook een nieuwe kwartsglas aangeschaft.
wel is mn vraag, hoelang gaat het duren voordat mn vijverwater weer mooi helder is?
mij vijver heeft een inhout van 9 m3

mvg Frank

Frankwillemsen83

Berichtdoor marco67 » Do 08 Jun 2017 12:26

@frank

die vraag moet je hier niet stellen maar hier https://www.paragnost-eddie.nl/?cid=a6f842fe9 :lol: :lol:

met dat de lamp aanstaat verdwijnt het alg maar hoe snel is bij iedereen anders het ligt aan teveel factoren (flow, zon, nitraten, voer, wattage uv , enz enz)

groeten
marco

marco67

Vorige

Terug naar Water & Waterkwaliteit