Google+

Geen groene vingers

Re: Geen groene vingers

Berichtdoor Nedian » Ma 22 Apr 2013 20:06

Stel . Ik vind een leuk boompje in de duinen (naald) hoe kan je deze t beste omtoveren tot bonsai en wat is de maximale lengte van boom die je dan aanraad ? En waar moet ik op letten ?

:over
gr wesley
Gebruikers-avatar

Nedian

Berichtdoor juul » Ma 22 Apr 2013 20:46

Tja das lastig... Ik heb het zelf ook wel geprobeerd om wat uit het bos mee te nemen. Moet je uitkijken dat je niet door een boswachter wordt gezien want je hebt zo een prent. :idea:
Het is ook niet zo dat ik met schop en al het bos ingegaan ben maar het waren wat naaldboompjes van een centimeter of 20 en ik vond het leuk om eens te kijken wat het doet. Tot nu toe van de 3 boompjes nog een die het lijkt te gaan doen.

Wat je wel ziet in de duinen/bossen dat ze vaak staan in grond waarin ze niet alleen de diepte in wortelen maar vooral direct onder de humuslaag horizontaal wat ervoor zorgt dat als je ze uit de grond trekt je al gauw de wortels sloopt.

Beter koop je voor een paar euries een boompje met goede kluit bij een tuincentrum en volg je het poot advies op.

Mijn Oosterijkse den (een van de vele mooie pinussen in mijn tuin) koste me 17.50 en na een paar jaar staat er echt een stoer gedrongen boompje.
de truc is goed zoeken tussen de boompje en veel tuincentra langs.
Ook als je is wil proberen in een schaal bonsai -achtige toeren uit wil proberen ga je niet op je bek als je een paar euro uitgeeft voor een leuke kleine pinus met een flinke kluit toch :mrgreen:

groet,

juul
Gebruikers-avatar

juul

Berichtdoor rutger » Ma 22 Apr 2013 22:50

Goedenavond allemaal,

Wat een hoop reacties zeg, bedankt hiervoor. Ik ga mij er eens wat beter in verdiepen en binnenkort is langs een zaak uit ijzerdoorn rijden om ook daar wat meer info te verzamelen. Vind het in i.i.g. Een interessante hobby en wie weet gaan die groene vingers nog komen.

Groet Rutger
Gebruikers-avatar

rutger

Berichtdoor mollie » Di 23 Apr 2013 23:27

beginnen met boompjes van enkele tientjes
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor rutger » Wo 24 Apr 2013 23:40

Dat was idd ook mijn idee. Ik zat aan een ilex te denken, aangezien ik dit tocht wel een van de mooiste boompjes vind in de lagere prijsklasse.
Gebruikers-avatar

rutger

Vorige

Terug naar Verzorging