Google+

Koi’s teveel

Praat over koi algemeen

Koi’s teveel

Berichtdoor WimKeessen » Wo 08 Apr 2020 15:28

In de afgelopen jaren hebben mijn koi’s flink aan uitbreiding gedaan en nu vind ik het aantal jonge koi’s en de al wat oudere teveel. Ik zoek een nieuw en goed onderdak voor deze vissen. Wat kan ik het beste doen? De koi’s zijn zwart, zwart-gestreept, grijs-gestreept.

WimKeessen

voer hoeveelheid

Berichtdoor frits kuin » Wo 10 Jun 2020 10:54

Hoe weet ik wanneer mijn vissen voldoende hebben gegeten? Ze lijken onverzadigbaar. En ik wil ze vooral gezond houden.

frits kuin

Re: Koi’s teveel

Berichtdoor freek123 » Za 13 Jun 2020 13:01

Als het eten na 5 min op is is het voldoende. Ik gebruik meestal een app als handvat hoeveel ze MOGEN hebben. Is ook afhankelijk van je filter uiteraard. Kijk maar is op Koivoershop.nl daar staat een Koivoer calculator. Geeft je een idee.
Uiteraard je waterwaardes en filter in de gaten houden, teveel vervuiling en uitschietende waardes in NH3 etc is vaak teveel voeding.
Gebruik ook de juiste voeding voor in zomer / na-en voorjaar / winter.
10M3 HDPE vijver, Aquaforte 20000 pomp, Filter; SB, Blauwe mat belucht, blauwe mat, poraglas belucht
Gebruikers-avatar

freek123

Re: Koi’s teveel

Berichtdoor freek123 » Za 13 Jun 2020 13:03

WimKeessen schreef:In de afgelopen jaren hebben mijn koi’s flink aan uitbreiding gedaan en nu vind ik het aantal jonge koi’s en de al wat oudere teveel. Ik zoek een nieuw en goed onderdak voor deze vissen. Wat kan ik het beste doen? De koi’s zijn zwart, zwart-gestreept, grijs-gestreept.

Verkooptijd is nu het beste.
Foto's online zetten met omschrijving lijkt het meest zinvol, dat is toch met alles wat men wil verkopen ?
Of uiteraard een goede buur / kennis een cadeau doen :goed:
10M3 HDPE vijver, Aquaforte 20000 pomp, Filter; SB, Blauwe mat belucht, blauwe mat, poraglas belucht
Gebruikers-avatar

freek123

Terug naar Algemeen