Google+

Shiro voorspelling

Praat over koi algemeen

Shiro voorspelling

Berichtdoor Johan relou » Zo 14 Mei 2017 20:47

Ik heb een hele mooie okawa shiro zwemmen met een hele goede huidkwaliteit en prima body. Ik had de shiro eind vorig jaar in de opgroei gezet maar vorige week zag ik dat hij met een kromme staart zwom, "afgeschreven dus"
Toch doe ik hem nog niet weg omdat ik wil kijken waar dit toe leidt. Sumi is ook wat terug getrokken maar komt nu weer opzetten en wil dit toch graag nog even volgen.

Maar toch ben ik al weer op zoek gegaan naar een nieuwe shiro. Ik zoek er eigenlijk een met 50 a 60% zwart.
De volgende twee ben ik aan het bekijken.
Beide tosai van omosako.

Foto 1.
Betere bouw en huidkwaliteit ook een stuk duurder.
Het zal een vierstapper worden.
Ik vraag me alleen af hoeveel % van de shiro zwart zou worden? Zouden de witte vlakken net zo groot worden als de zwarte vlakken of worden de witte vlakken groter?

Foto 2.
Goedkoper dan de eerste wel een groter en donkerder patroon .

Wat denken jullie van deze 2 visjes ik vind een shiro nog wel eens lastig, koop je deze met een groot zwart patroon net als bij kohaku om hem in balans te houden?

Ben benieuwd waar jullie op Letten?.

Gr. Johan.
Bijlagen
img20170514_202725.png
img20170514_202705.png
WITTE WA TIS MIR WATER DAN VIS!
Gebruikers-avatar

Johan relou

Re: Shiro voorspelling

Berichtdoor Buddy » Zo 14 Mei 2017 22:51

Shiro 1 blijft zwart (sumi) en wit (shiroji) in balans verder niet veel onderhuids te zien.
Shiro 2 dat gaat een erg zwarte Koi worden, dus meer sumi dan shiroij . Waarschijnlijk
blijft shiroij een beetje grijs/wit .

Het is bij shiro afwachten, het zijn net toverballen :over

Buddy

Berichtdoor Aros » Ma 15 Mei 2017 8:49

Het is jammer dat je aangeeft wat de prijsverhouding tot elkaar is. Als beide vissen in je portomonnee passen dan zou de prijs mijn inziens niet de doorslag moeten geven...

Visje 1 heft mijn voorkeur omdat de bouw beter is en het patroon goed in balans is. Ik vind alleen de kop wel extreem geel ik zou goed kijken of het visje witte randen rondom de ogen heft. Anders zou ik het visje alsnog niet aankopen.

Visje 2 is wat slanker en is nog wat lastiger te voorspellen. Patroon zal hoogstwaarschijnlijk ver naar achteren komen te liggen. (Dus verhoudingsgewijs veel zwart midden en achterop en op de kop vrij wit) Voor mij daarom een no-go

Hoop dat je er wat aan hebt en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor kossykoi » Ma 15 Mei 2017 20:33

Shiro van foto 1 lijkt me een heel mooi patroon te worden. Mooie verdeling van sumi.
Hele goede bouw ook.

Foto 2 is lastiger, lijkt inderdaad aan de achterzijde wel veel sumi onderhuids te zitten.
Bouw is minder dan de eerste, de kop lijkt wat smal.
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Berichtdoor Johan relou » Di 16 Mei 2017 19:35

Omdat ik patroon toch wel een dingetje vind op mijn shiro heb ik van beide koi afgezien!

Vandaag uit een 20 hq omosako shiro's deze tosai geselecteerd. Lengte is 24 cm. Lings op het visje zit nog wat onderhuids sumi dus dat word weer spannend.

Op de rand van de mond zit al wat sumi hopelijk trekt dit verder over het hoofd. Geert van coweko had hier alle vertrouwen in.

Hopelijk ontwikkeld deze zoals ik wil, is dat niet het geval stop ik met shiro tosai en koop ik een schandalig dure nisai. :lol:

Ben benieuwd wat jullie van dit visje vinden t.o.v. de eerder geplaatste koi.

Gr. Johan.
Bijlagen
img20170516_192721.jpg
Gebruikers-avatar

Johan relou

Berichtdoor Johan relou » Di 16 Mei 2017 19:47

Nog 1.
Bijlagen
img20170516_194634.jpg