Google+

Jumbo tosai import actie 2013 (korting ruim 40%)

Praat over koi algemeen

Mijn nieuwe aanwinst(en) gaat...

de onverwarmde vijver in
15
27%
de verwarmde vijver in
7
13%
de Qbak in
34
61%

Aantal stemmen : 56

Jumbo tosai import actie 2013 (korting ruim 40%)

Berichtdoor Aros » Ma 05 Nov 2012 13:25

Ook dit komende voorjaar organiseert Koiforum.nl samen met Koi Kichi World de jumbo tosai actie. Na het daverende succes van afgelopen voorjaar (83 vissen!) gaan we ook dit jaar weer jumbo tosai handpicked uit Japan halen. Vorige maand zijn er tijdens de oktoberreis met enkele kwekers al afspraken gemaakt om de actie op een nog hoger plan te krijgen.

Afgelopen editie was er wat teleurstelling over de showa’s van de alternatieve kweker Takigawa. Om dit te voorkomen hebben we voor dit jaar gezorgd voor een beter alternatief en de mogelijkheid om vooraf op te geven of je aan dit alternatief wilt deelnemen of er dan toch van af wilt zien. Uiteraard willen we tevreden deelnemers en we hopen dit op deze manier te kunnen ondervangen.

Ook zullen we komende verloting gaan werken met blokken. Bijvoorbeeld om 17.00-18.00 uur Kohaku’s, 18.00 – 19.00 uur Showa’s enz enz… Op deze manier kan je zelf je aankomsttijd bepalen en hoef je minder lang te wachten. Als je meerdere soorten hebt kan het uiteraard wel zijn dat je langer zal moeten wachten maar we proberen dit tot een minimum te beperken.

Voor komend jaar gaan we met maar liefst 5 soorten aan de gang. Alle vissen worden door Koi Kichi World zelf in januari/februari in Japan geselecteerd. Dit staat garant voor echte kwaliteitsvissen. Mensen die bekend zijn met KKW weten waar deze kwaliteit voor staat.

Onderstaand de deelnemende vissen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soort: Mukashi Ogon
Kweker: Matsue
Kwaliteit: 4,5/5 XXXXX (jumbo tosai tussen de 30 en 35cm)
Prijs: Normaal tussen € 225,- en € 250,- NU €150,-
Quarantaine periode: minimaal 3 weken + KHV test
Bloedlijn: Yamabuki x Matsue Mukashi ogon

Mukashi Ogon: WORDEN GROOOOOOT EN ZEER TAM! Foto is afgelopen maand gemaakt, ze zijn hier nog 15-20 maar zullen begin april ongeveer 30-35cm zijn...
Mukashi.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soort: Kohaku
Kweker: Matsue (alternatief Yamatoya)
Kwaliteit: 4,5/5 XXXXX (jumbo tosai tussen de 25 en 35cm)
Prijs: Normaal tussen € 225 en € 250 NU €150,-
Ouderdieren Matsue: Sensuke/Matsue bloedlijn
Ouderdieren van het alternatief Yamatoya: Het moederdier is van Rino bloedlijn, deze koi krijgen vaak een wat donkerder beni. vader 1 is Tenka bloedlijn, koi uit deze lijn hebben vaak zeer speelse patronen. Vader 2 is Koharu 2 bloedlijn. Koi uit deze bloedlijn hebben vaak enorm goede groei potentie.

Kohaku: Inmiddels een terugkerend succesnummer, foto's zijn van vissen van afgelopen voorjaar.
IMG_1054 (Medium).JPG

IMG_1051%20(Medium).jpg

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UKjsMJbvdoA[/youtube]

Dit zijn de tosai van dit jaar. Nu nog maar 15/20cm maar begin februari zo' 30cm!

IMG_0506 (Medium).JPG

Alternatief -> Yamatoya (alleen bij onvoldoende beschikbaarheid van Matsue kohaku)

IMG_4808 (Medium).JPG

IMG_4825 (Medium).JPG

Soort: Showa
Kweker: Matsue (alternatief Yamatoya)
Kwaliteit: 4,5/5 XXXXX (jumbo tosai tussen de 25 en 35cm)
Ouderdieren: Matsue / Dainichi bloedlijn
Ouderdieren van Yamatoya: Vrouwtje is van yamatoya's eigen bloedlijn die ook de GC van 2009 heeft voortgebracht. Het mannelijke ouderdier is van Momotaro (Mako showa) voor meer groeipotentie...

Showa: Mooie showa's van goede kwaliteit.
IMG_9799 (Large).JPG

IMG_4235 (Large).JPG

Alternatief -> Yamatoya (alleen bij onvoldoende beschikbaarheid van Matsue showa)

IMG_4804 (Medium).JPG

IMG_4819 (Medium).JPG

Soort: Shiro Utsuri
Kweker: Okawa
Kwaliteit: 4,5/5 XXXXX (jumbo tosai tussen de 20 en 30cm)
Prijs: Normaal tussen € 225 en € 250 NU €140,-
Ouderdieren: Omosako bloedlijn

Shiro Utsuri: Heerlijke shiro's met zeer goede huidkwaliteit
IMG_0229 (Large).JPG

Shiro.JPG

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gVSjEYR-q9A[/youtube]

Soort: Chagoi
Kweker: Okawa (alternatief n.n.b.)
Kwaliteit: 4,5/5 XXXXX (jumbo tosai tussen de 20 en 30cm)

Chagoi: Mooie chagoi's met mooie netpatronen.
IMG_0155 (Medium).JPG

Alle correspondentie (vragen, opmerkingen e.d.) gaan via ondergetekende. Koi Kichi World zal niet inhoudelijk in gaan op vragen omtrent deze actie.

Voorwaarden/spelregels voor deelname:
- Inschrijving uiterlijk 21 december 2012 en aanbetaling van € 50,- per vis (Shiro Utsuri € 40,-) uiterlijk 24 december 2012 op de rekening.
- Restant wordt in de week voor de verloting betaald.
- Verdeling van vissen geschied dmv loting. Degene wiens nummer als eerste wordt opgenoemd kiest als eerste enz enz
- Deze verloting vind zeer waarschijnlijk plaats op zaterdag 6 april rond/na 17 uur bij de dealer. (voor de deelnemers: hou deze datum vrij in je agenda!)
- Er zijn 2 extra vissen beschikbaar zodat ook de laatste nog kan kiezen.
- Aangezien het begin april best nog koud kan zijn is de deelnemer zelf verantwoordelijk voor een goede quarantaine voorziening of directe overplaatsing in zijn/haar vijver.
- Als er eenmaal is aanbetaald dan is de bestelling definitief.
- Bij annulering na de uiterste inschrijfdatum vervalt het aanbetaalde bedrag aan de organisatie.
- Prijzen onder voorbehoud van wisselkoers Yen. Indien prijsniveau niet gehandhaafd kan worden is de deelnemer vrij zijn/haar bestelling te annuleren.
- Wat betreft Shiro Utsuri: De lengte van de tosai is afhankelijk van de winter in Japan en de faceliteiten bij de desbetreffende kweker. Het kan dus goed zijn dat de koi rond de 20cm zijn maar toch als jumbo tosai verkocht worden. Dit heeft dan waarschijnlijk te maken met een koude winter in Japan. De koi zelf komen wel uit een jumbo bloedlijn of hebben een goede groeipotentie. Deze groeipotentie gaat zich vanzelf uiten (onder goede omstandigheden) in onze eigen vijvers.
- De vissen worden in Japan met de grootst mogelijke zorg geselecteerd echter vissen blijven levende have. Dit betekend dat Koiforum.nl alsmede Koi Kichi World geen garanties kunnen geven op ontwikkeling van de vissen. Aangezien er geen marge op de vissen is de aankoop volledig op eigen risico. Koiforum.nl of Koi Kichi World kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
- Voor alle vissen geldt: Bij voldoende beschikbaarheid bij de kweker of alternatieve kweker.
- Indien blijkt dat Matsue onvoldoende kwaliteits showa’s en/of kohaku’s beschikbaar heeft voor deze actie dan kan het zijn dat er showa’s en/of kohaku’s worden ingekocht bij Yamatoya. Het kwaliteitsniveau zal gehandhaafd worden echter de vissen zullen hoogst waarschijnlijk iets kleiner zijn.
- Mocht bij aanwezigheid in Japan blijken dat de kwaliteit van de vissen niet goed genoeg is dan kan er worden besloten om de actie voor dat betreffende soort te annuleren. De (aan)betalingen zullen dan netjes worden teruggestort op je rekening.

Uitzondering
- Indien men een showa of kohaku van Matsue aanschaft maar bij onvoldoende beschikbaarheid niet openstaat voor het eventuele alternatief Yamatoya dan kan dit vooraf aangegeven worden. De volledige aanbetaling wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort. Let op dit moet vooraf aangegeven worden!

Wil je meedoen? Stuur dan een PB naar Aros of via email aroskoi@outlook.com of geef je interesse aan in dit topic.

Voor de een sfeerimpressie van de verloting van afgelopen voorjaar zie: http://koiforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=14905&start=680
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Re: Jumbo tosai import actie 2013 (korting ruim 40%)

Berichtdoor FFF » Ma 05 Nov 2012 18:49

Mooie openingspost en super actie natuurlijk weer.

FFF
moderator

Berichtdoor Nedian » Ma 05 Nov 2012 20:51

Heb er al zin
Spannend :over
gr wesley
Gebruikers-avatar

Nedian

Berichtdoor Go Ogon » Ma 05 Nov 2012 20:53

Hoi, ziet er weer goed uit. Hoop wel dat de showa beter zijn als afgelopen jaar.

De kohaku en shiro waren/zijn zeer goed, heb er hier een aantal zwemmen (in de q-bak) van vrienden van me en die doen het zeer goed en prijs/kwaliteit is zeer goed !

Eerlijk gezegd was ik er vorig jaar wel klaar mee na de teleurstelling van de showa en de in mijn ogen zwakke 2de keus (zeker gezien de andere showa tosai die tjaard had zitten in dezelfde oorspronkelijke prijsklasse) maar denk dat ik dit jaar mee doe met de mukashi... daar heb ik er nu eentje van die rond de 75 cm zit (iets meer dan 3 jaar oud) en dat is me toch indrukwekkend...

in ieder geval heel veel succes.
Een koi is zo mooi als jij hem vind niet anders.
Gebruikers-avatar

Go Ogon

Berichtdoor KristofW » Ma 05 Nov 2012 21:25

Ziet er alvast super uit. Ik ga vast en zeker inschrijven, alleen moet ik nog even nadenken waarvoor. Waarschijnlijk Kohaku en Chagoi, omdat ik denk dat ik daar het minste mee kan miskiezen :-) Een 'kleine' Showa of Utsuri vind ik erg moeilijk te beoordelen (gezien mijn minieme ervaring)... Hoewel ik van die twee ook heel graag een mooi exemplaar zou hebben :-)

KristofW
moderator

Berichtdoor mollie » Ma 05 Nov 2012 22:04

ik hoop dat er dan wat foto's gemaakt worden met camera ipv mobiel :foto:
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor FFF » Ma 05 Nov 2012 22:05

KristofW schreef:Ziet er alvast super uit. Ik ga vast en zeker inschrijven, alleen moet ik nog even nadenken waarvoor. Waarschijnlijk Kohaku en Chagoi, omdat ik denk dat ik daar het minste mee kan miskiezen :-) Een 'kleine' Showa of Utsuri vind ik erg moeilijk te beoordelen (gezien mijn minieme ervaring)... Hoewel ik van die twee ook heel graag een mooi exemplaar zou hebben :-)

Ik zou je gewoon inschrijven alle soorten die je wil. Je hebt mijn vissen gezien, die komen grotendeels van deze actie's. (de kohaku's, karashigoi, shiro utsuri, en 1 showa.).

Tjaard wil je altijd helpen bij het selecteren en geeft je advies op basis van jouw wensen. Afgelopen jaar waren de showa's niet super, maar alle andere varianten waren hun geld echt dubbel (letterlijk) en dwars waard naar mijn mening.

FFF
moderator

Berichtdoor Rico88 » Ma 05 Nov 2012 22:38

ik ga me waarschijnlijk inschrijven voor een chagoi.. :)
twijfel nog voor een mukashi.....
Gr, Ricardo
Gebruikers-avatar

Rico88

Berichtdoor Aros » Ma 05 Nov 2012 22:52

Showa's waren voor best wel wat mensen een teleurstelling. Ik heb zelf daarom enorm getwijfeld of ik ze er weer bij moest doen. Na overleg met Tjaard heeft hij me verzekerd dat als Matsue ze heeft het ook echt goede vissen zullen zijn. Mensen zijn zelf vrij om aan te geven of ze voldoende vertrouwen in het alternatief Yamatoya. Overigens is Yamatoya ook geen kleine jongen want hij had een paar jaar geleden de Grand Champion gekweekt.

Maar goed genoeg overig de vorige showa's (daar is genoeg overgezegd ;) ) laten we nu maar richten op komende actie...

Zelf ga ik voor een chagoi en kohaku. Kijken of ik er kanonnen van kan maken :lol:
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor hans1982 » Di 06 Nov 2012 11:25

Hoi, ik lees nu ruim een jaar mee en mijn vijver heeft dit jaar goed gedraaid dus zou graag met 2 vissen mee willen doen. Even een vraag betreft de kohaku, hoe zijn deze van kleur is dit meer tegen rood of meer tegen oranje.

Ik heb nu namelijk 2 kohaku's zitten 1 van kweker Mano deze is echt mooi rood wat mijn voorkeur heeft en de anders is van Tamaura deze is meer oranje. Als ze beide naast elkaar zwemmen gaat mijn voorkeur toch uit naar de meer rode vis vandaar mijn vraag. Helaas is dit meestal moeilijk te zien op foto's.

Mijn andere keuze is gevallen op een showa aangezien ik deze nog niet heb, maar hier ga ik nog even over na denken al heb ik er wel alle vertrouwen in dat het goede vissen zijn dit jaar.

hans1982

Volgende

Terug naar Algemeen