Google+

Hoe gevaarlijk is ozon?

Praat over koi algemeen

Re: Hoe gevaarlijk is ozon?

Berichtdoor theo52 » Vr 12 Aug 2011 7:38

Dan zal er wat mis zijn denk ik, hier ruik je niets
Gebruikers-avatar

theo52

Berichtdoor pieterbas » Vr 12 Aug 2011 12:28

gebruik jij hetzelfde apparaat dan?

pieterbas

Berichtdoor rdv1977 » Zo 14 Aug 2011 12:33

ozon is inderdaad kanker verwekkend ook materialen in de buurt van het filter zullen schade ondervinden.
b.v. fietsbanden die spontaan leeglopen materialen die bros worden en dat soort problemen.
ozon blijft risico's met zich meebrengen als er niet goed mee omgegaan wordt.
in de drinkwater wereld wordt het steeds vaker vermeden of vervangen door UV.
als advies zou ik zeggen uit die ozon en het ontwerp goed onder de loep nemen voor het weer opgestart wordt.
op deze manier loop je risico :geel
maak alles zo eenvoudig mogelijk maar niet eenvoudiger dan dat
Gebruikers-avatar

rdv1977

Ozoninstallatie

Berichtdoor Ruby » Vr 01 Jun 2018 18:13

Dag Marco,

Reeds bedankt voor jouw vorig antwoord.

Ik heb gelezen dat een eiwitafschuimer het meest ideale zou zijn als reactor ten opzichte van een statische mixer.
Is een redoxmeter altijd noodzakelijk?
Ik heb een vijver van 100.000 liter, hoeveel zou een ozoninstallatie eigenlijk kosten als ik dit wil laten plaatsen, alles inbegrepen.

Groeten,
Ruby

Ruby

Berichtdoor marco67 » Vr 01 Jun 2018 20:23

Hallo Ruby,
Ik ben niet weg van een eiwit afschuimer met zoet water je wil juist hele kleine belletjes die net genoeg opwaartse druk hebben dat ze het water kunnen verlaten en dat ga je met een eiwit afschuimer niet redden. De belletjes mogen ook weer niet te klein zijn dat in het water blijven.
Ik heb zelf wat gebouwd en daar ben ik redelijk tevreden over. Ik heb nagenoeg geen rest ozon. Ik zal Vanavond wel even een foto maken en de bewerking beschrijven.

Ja een redox meter die je generator kan schakelen is een must. Zeker als je net met ozon begint. Om je even een idee te geven ik had een generator van estrad 12 gram die stond altijd voluit te draaien nooit een probleem dat mijn redox te hoog kwam. Ik koop een nieuwe 8 gram die zet ik er tussen maar had geen tijd om de redox meter er tussen te zetten maar ach 12 gram voluit dan is 8 gram geen probleem fout de volgende ochtend was mijn water knal blauw van de ozon.
De kosten hmmm dat is lastig kijk maar is bij tol wat een verschil in prijzen voor een generator.
Maar mijn ozon installatie heeft ergens tussen de 4 en 5 duizend euro gekost.

Groeten
Marco

marco67

Vorige

Terug naar Algemeen